maandag 12 september 2016

COURGETTELASAGNE MET GEITENKAAS

Ik ben dol op lasagne. Ik maak het dan ook regelmatig en probeer lekker te variëren met saus en vulling. Lasagne is een geschikt gerecht om te maken wanneer je visite verwacht, maar is ook in kleine porties goed te bereiden. Dit is een klein recept, maar kun je eenvoudig verdubbelen voor meer personen. 






Ingrediënten (2-3 personen)
1 ui 
2 teentjes knoflook
400 gram tomatenblokjes
300 ml gezeefde tomaten
2 theelepels Italiaanse kruiden
1,5 theelepel rozemarijn
1,5 oregano
1 paprika
1 courgette
1 handje basilicumblaadjes
150 gram zachte geitenkaas
100 gram jonge geraspte kaas
lasagnebladen


Bereidingswijze
Snipper de ui en de knoflook en fruit deze even aan. Snijd de paprika in grove blokjes en bak kort mee. Voeg de tomatenblokjes, de gezeefde tomaten en de kruiden toe en laat 10 minuutjes pruttelen. Breng op smaak met peper en zout.

Schaaf de courgette in dunne plakjes. Verbrokkel de geitenkaas. 

Vet een ovenschaal in om de lasagne in op te bouwen. Begin met een dun laagje tomatensaus. Leg hier lasagnebladen op. Hierop komt een laagje tomatensaus, een laagje courgetteplakjes, een derde van de geitenkaas en wat basilicum. Herhaal dit nog twee keer. Eindig hierna met een laag tomatensaus en een laag geraspte kaas.

Bak de lasagne 45 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden.


Hoe maak jij lasagne het liefst?


2 opmerkingen:

  1. Ooooh wat lekker! Dit moet ik echt een keer maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd ben ik zelf nooit zo dol op lasagne, ik vind het meestal veel te machtig. Deze variant lijkt me wel heel erg lekker, vooral met al die groente erbij! Misschien moet ik lasagne toch nog maar eens een kans geven. :)

    BeantwoordenVerwijderen